Een neUs voor nieuws
Een neUs voor nieuws
Mooie verhalen zijn in elke organisatie te vinden. Maar waar? En hoe vind je de juiste verhalen die niet alleen interessant zijn voor je doelgroep, maar die ook nog eens bijdragen aan je doelstellingen?
Als oud-journalist heb ik een neus voor nieuws. Dankzij jarenlange ervaring in communicatie en marketing weet ik hoe je met content een brug kunt slaan tussen jou en je doelgroep.
Dat begint bij het zoeken van het raakvlak tussen wat jij wil vertellen en wat je doelgroep wil horen. Hoe val je op tussen de duizenden berichten die ze dagelijks langs zien komen? Wat prikkelt écht de fantasie?
Met de juiste insteek, een pakkende kop of eerste zin, ben je al halverwege. De zoektocht naar het haakje waarmee je lezers een verhaal in trekt, dat is de Heilige Graal in content.
Een andere uitdaging: het vinden van de juiste onderwerpen die ook echt bijdragen aan je doelstellingen. Of het nu gaat om het vergroten van je naamsbekendheid, het binnenhalen van nieuwe klanten of nieuwe medewerkers, er zijn altijd invalshoeken die je dichter bij je doel brengen.
Welke content ik maak? Van social media-posts tot whitepapers, van website-teksten tot video, van blogs tot vlog.
Van ingewikkelde onderwerpen die wat extra verdieping nodig hebben om ze eenvoudig uit te leggen, word ik extra blij.
Daag me uit!