PR is meer dan nieuws Alleen
PR is meer dan nieuws Alleen
Is jouw organisatie het best bewaarde geheim van [vul hier de plaatsnaam in]?
Dat zou best weleens kunnen kloppen. In de media komen is namelijk nog niet makkelijk. Maar het levert wel veel zichtbaarheid op, én geloofwaardigheid!
Met jarenlange ervaring in zowel de journalistiek als PR denk ik graag mee over hoe je met het juiste onderwerp in de juiste media kunt halen. Met andere woorden: die jouw doelgroep bereikt. Ik geloof in een gerichte, slimme aanpak. Dus niet: een persbericht met weinig nieuwswaarde uitsturen naar zo veel mogelijk redacties. Maar wel: een journalist persoonlijk benaderen met een onderwerp dat precies in haar of zijn interesseveld ligt.
PR is ook meer dan nieuws alleen. Met een goed onderbouwde opinie of een persoonlijk verhaal kun je ook de media halen. Er zijn talloze rubrieken in kranten, nieuwswebsites en magazines waar je in kunt komen.
Met free publicity bereik je niet alleen nieuwe doelgroepen, maar je verstevigt ook de band met de mensen die je al kennen. Hoe? Simpel: deel je media-uitingen op je eigen content-kanalen, zoals de website en social media.