Over Mij
Over Mij
Journalist worden was de jongensdroom.
Journalist worden was de jongensdroom.
Bedrijfsjournalist is misschien wel het mooiste beroep dat er is.
Bedrijfsjournalist is misschien wel het mooiste beroep dat er is.
Journalist worden was de jongensdroom. En die kwam uit: na vijf jaar verhalen optekenen bij de Provinciale Zeeuwse Courant en Brabants Dagblad waagde ik toch de overstap naar bedrijfsjournalistiek.
En die bleek een schot in de roos. Bedrijfsjournalist is misschien wel het mooiste beroep dat er is.
Bij Team LEWIS, een internationaal communicatiebureau, leerde ik alles wat er te leren was over mediarelaties, communicatiestrategie en online marketing. Ik kreeg er de kans om een eigen content-team op te zetten; het redactionele en creatieve geweten van het bureau.
Sinds 2020 werk ik als senior contentstrateeg bij Philips nauw samen met engineers, designers, wetenschappers om hun mooie en soms behoorlijk ingewikkelde innovaties aan de wereld te laten zien. In 2023 kwam daar Bureau Verf naast. Want: werken voor klanten is iets wat ik eigenlijk ook niet wilde missen.
In 2021 richtte ik het Genootschap van Contentstrategen op, een soort gilde van vakzusters en -broeders, met als doel om te leren van elkaar en ideeën uit te wisselen.
Samen met medeoprichter Bram Koster mag ik me sinds 2022 ook juryvoorzitter noemen van de Grand Prix Content Marketing, waarin we het allermooiste wat Nederland te bieden heeft aan content marketing en storytelling voorbij zien komen (en mogen beoordelen).

Bureau Verf
Freek Janssen
Schoolstraat 19
5503 DB Veldhoven
t: 06-57408697
e: freek@bureauverf.nl
KVK-nummer: 86138545
BTW-nummer: NL004197425B92
Ik heb onder meer gewerkt voor: